Forums

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie       Dutch Plane Spotters Forum Index -> Luchthavens
Poll :: Airbus A380 op Duesseldorf Airport:

Ik ga er zeker heen!
14%
 14%  [ 1 ]
Ik moet nog kijken of ik kan!
28%
 28%  [ 2 ]
Ik kan/ga niet!
57%
 57%  [ 4 ]
Totaal aantal stemmen : 7

Auteur Bericht
Twan
DPS Lid
DPS Lid

BerichtGeplaatst: 17:24, 10/11/2006 Reageer met quote Naar boven

Beste leden van Dutch Plane Spotters,

Eindelijk mogen wij U meededelen met veel plezier dat de Airbus A380 naar Duesseldorf Airport:

DÜSSELDORF - De Airbus A380, het grootste passagiersvliegtuig ter wereld, heeft tot nu toe nog geen bezoek gebracht aan Nederland of België. Als alternatief is er de mogelijkheid dit toestel zondag (12 november) te bewonderen op de luchthaven Düsseldorf International. Het vliegtuig wordt dan officieel door A380-klant Lufthansa in de hoofdstad van Noordrijn-Westfalen gepresenteerd.

De aankomst van de A380 staat gepland om 11.00 uur. Het toestel zal daarbij tussen de pieren A en B geparkeerd worden voor een zo goed mogelijk zicht vanaf het bezoekersterras. In het kader van een ‘ReiseSuperMarktes’ die gelijktijdig plaatsvindt organiseert de luchthaven gratis rondritten over het platform, die ook vlak langs de A380 voeren. De A380 vertrekt weer rond 15.00 uur.

Vanwege de verwachte drukte wordt bezoekers aangeraden om met het openbaar vervoer naar de luchthaven te komen. Naast de gebruikelijke SkyTrain worden vanaf het treinstation ook shuttlebussen naar het terminalgebouw ingezet. Parkeren kan tegen betaling op de luchthaven zelf, of gratis op de parkeerplaats P2 bij de nabijgelegen Messe Düsseldorf. Met een gratis pendelbus worden bezoekers naar de luchthaven gebracht.

Het bezoek aan Düsseldorf vindt plaats vlak voor de start van een wereldwijde toer van één van de A380-prototypen, naar onder meer Singapore, Seoel, Hongkong, Tokio Narita, Guangzhou, Beijing en Shanghai. Ook wordt deze maand vanuit Toulouse via Johannesburg, Sydney en Vancouver weer terug naar Toulouse gevlogen, waarbij de beide polen worden gekruist.

Aldus Luchtvaartnieuws.nl

Ik ga er zelf waarschijnlijk heen. Very Happy

joost
DPS Lid
DPS Lid

BerichtGeplaatst: 18:46, 10/11/2006 Reageer met quote Naar boven

Nou veel succes,
worden 380.000 mensen verwacht!
Bekijk gebruikers profiel Stuur privébericht Verstuur mail Bekijk de homepage MSN Messenger
Ramon
Admin
Admin

BerichtGeplaatst: 19:09, 10/11/2006 Reageer met quote Naar boven

Hej!

Bedankt voor het melden. Helaas had ik het druk dus kon ik het niet vermelden. Gisteren wist ik het al. Maar toen waren er alleen speculaties.

Nu dus zo'n beetje bevestigd!

Ik ga er ook heen met me oom! Met de Ice natuurlijk! Laughing

EDIT: Ik ga erheen! 100% Zkr

Ik ga 4 uur of half 5 me bed uit. Me oom is hier om 6 uur. En dan vertrekken we naar Utrecht Centraal. Daar brengt me vader ons heen. Dan gaan we naar Dusseldorf met de I.C.E trein.! Laughing
Bekijk gebruikers profiel Stuur privébericht Bekijk de homepage MSN Messenger
Twan
DPS Lid
DPS Lid

BerichtGeplaatst: 16:28, 12/11/2006 Reageer met quote Naar boven

Het was KEI en KEI mooi hé Ramon! Ik ben bij mij thuis om 5 voor half 8 weggereden richting Dusseldorf. Rond kwart voor 9 kwamen we daar aan en hebben we 10 minuten moeten wachten voordat er een gratis pendeldienst kwam. We zijn met de gratis pendeldienst naar het vliegveld gereden. Daar aangekomen zijn we eerst naar het Spottersterras gegaan en hebben we even rondgekeken maar het was pas 10 over 9. Dus zijn we terug naar beneden gegaan en hebben we gevragen waar je je in kon schrijven voor een gratis rondrit over het vliegveld (ook langs de Airbus A380 op natuurlijk!). Toen hebben we in die rij tot 10 uur staan wachten en hebben we eindelijk een soort van Ticket gekregen. Toen we het terras op wilden gaan mocht dat al niet meer omdat het te druk was en vanwege veiligheids maatregelen. Dus zijn we maar wat anders gaan zoeken. We hadden een caffee gevonden waar we met uitzicht konden staan. Het zat daar immers al helemaal vol. Ik stond binnen en me pa ging nog even ergens zitten. Dus ik loop nog terug om de camera te pakken en ik wil er opnieuw naar binnen, mag dat niet. Staat er zo'n dikke van de beveiliging! Ze zei op z'n duits dat ik er niet door mocht maar ik heb een andere ingang gevonden. Toen ik weer terug op m'n plek was begon iedereen los te komen omdat het bijna tijd was. Opeens begon m'n mobiel te piepen en stuurt Ramon me een sms dat hij voor de baan hangt. Ik zei dat tegen iedereen en iedereen werd KEI HAPPY!!! toen na een paar minuten kwam hij eindelijk voorbij rijden op de baan!!! Iedereen natuurlijk kei blij!!! en toen na een paar minuten kwam hij showend naar zijn plek rijden tussen pier A en B. Er stond totaal wel ongeveer honderd man pers. Shocked

Image

Toen iedereen weer op gang kwam zijn we maar de plek gaan zoeken waar we heen moesten voor de gratis rondtrip over het vliegveld. Daar aangekomen konden we gelijk doorlopen. Toen moesten we nog helemaal gefouilleerd worden en wij hadden natuurlijk weer het geluk dat de hele tas leegeladen moest worden. De jas moest ook uit en bij mij zit er zo'n zender in. Als ik onder de sneeuw lig dat ze me dan op kunnen sporen. De douane werd er helemaal zenuwachtig van en ik werd er ziek van. Uiteindelijk mochten we toch doorlopen. Toen we in de bus zaten en die begon te rijden zijn we eerst langs de Airbus A380 moeten rijden. Very Happy

Image

Daarna zijn we naar de baan gereden. Eigenlijk mocht je hier niet uitstappen maar dat gedeelte lag lager als de rest van het vliegveld zodat toch niemand het kon zien. Hier nog een foto. Wink

Image

Daarna zijn we nog rondgereden en hebben zijn we weer langs de Airbus A380 komen.

Image

Toen we daar allemaal mee klaar waren zijn we nog even naar de WC. Toen we met de bus naar de parkeerplek reden wachtte ons nog een verrassing. We reden op de parkeerplek en ineens komt er uit een zijstraat een auto aanscheuren waar we met 30 Km per uur tegen aan knallen. Verschillende mensen in de bus begonnen te schreeuwen en achterin waren mensen die zich niet hadden vastgehouden tegen de grond aan gegooid. Er waren 2 ruiten van de bus kapot en de auto was van de zijkant helemaal geschaaft. Jammer van de Volkswagen Passat. Iedereen moest uitstappen achter en de mensen voorin moesten blijven als getuige. Iedereen moest achter uitstappen want voor bij de deur stond de auto die ertegen aan was gereden. Wij liepen voor de bus langs en zagen toen pas echt de ravage. De ruit van de bus was gebarsten. De hoek van de bus was eraf gereden en we moesten het laatste eind zelf lopen. De mensen uit de auto waren er al uitgeklommen en in de bus was ook niemand gewond!

Dat was het dagje Dusseldorf!

Ik ben erg blij dat ik gegaan ben ondaks alle opondhoudt!!!

Laatst aangepast door Twan op 21:04, 22/11/2006, in toaal 2 keer bewerkt
Bekijk gebruikers profiel Stuur privébericht Verstuur mail Bekijk de homepage MSN Messenger
joost
DPS Lid
DPS Lid

BerichtGeplaatst: 17:25, 12/11/2006 Reageer met quote Naar boven

Mooie fotos !!!
Ramon
Admin
Admin

BerichtGeplaatst: 20:11, 12/11/2006 Reageer met quote Naar boven

SUPER FOTO's!

Ik was er ook. Maar ik was er 2 uur van te voren! En nog te laat! Toch maar op het dak gestaan van een parkeerplaats! Jeej wat was het druk!

Later vertel ik meer Very Happy!
mitchellboon
DPS Lid
DPS Lid

BerichtGeplaatst: 20:25, 24/07/2007 Reageer met quote Naar boven

waar blijft het dan.het is al july Laughing
Bekijk gebruikers profiel Stuur privébericht
Ramon
Admin
Admin

BerichtGeplaatst: 18:33, 25/07/2007 Reageer met quote Naar boven

Me computer is gecrashed. Dus k ben alles kwijt. Zal even kijken of ik nog wat op cd heb gezet..
Berichten van afgelopen:      
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie       Dutch Plane Spotters Forum Index -> Luchthavens